You are viewing standing8

a love supreme dreaming... - played out for the 2004 summer season: [entries|archive|friends|userinfo]
standing8

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| Sole Searching If you loved me, you'd buy me this Sweet Thing ]

played out for the 2004 summer season: [Aug. 27th, 2004|01:28 pm]
Previous Entry Share Next Entry
[What's on blast? |"trouble sleep yanga wake am" by fela kuti]

every now and then i gotta get some things off my chest.

played out:

8) trucker hats:

trucker caps were fresh for like oh id say 6 months. i wanted one at first but i waited too long to get on the bandwagon and missed it completely. come to think of it, i think even SAYING that trucker caps are played out is played out. its okay though, im currently trying to bring back cazals to wear in tandem with bucket caps again. dmc will be proud.

7) people talking hip hop slang in a mocking way:

we get it, we get it. you cant talk street slang in its intended normal way cause youll look/sound mad stupid doing it and im sure that angers you so you say it in a mocking way so that you can say it, but not really say it. good for you. and i find it HILARIOUS when some black people come around, you shut the fuck up and completely cut the "hip hop" talk from your vocabulary all of a sudden. s.h.o.o.k.

6) being super duper patriotic:

9/11 was three years ago. you can put away the 20 american flags you have draped everywhere around and outside your house now, thanks.

5) everyone and their momma trying to dress like pharrell from the neptunes:

its one thing biting him by wearing truckers caps but please stop trying to bite his whole wardrobe style. i can see it now: bapestas, tight fitting vintage rock shirts and oversized belt buckles are gonna be hood and very, very played out in the near future. actually pharrell isnt even rocking vintage rock shirts and huge belt buckles that much anymore, whatever though.

4) adding -izzle and -eezy after every word in the dictionary:

look, this is how it works. when you have people in the suburbs using it in their everyday lingo, its over. thats when its officially run its course and its no longer cool to do. and this is something thats been played out for awhile now. im gonna add talking like dave chappelle doing rick james here too while im at it. oh and the same goes for saying herrr and thurrr. anyone saying any of the above should get punched in the back of the head.

3) nick lachey, jessica simpson, ashlee simpson, the cast of 7th heaven, paris hilton, her backstreet boy boyfriend and linkin park.

2) girls with a tattoo on the small of their back:

why is it everytime i see a girl in the summer time 19 out of 20 of them will have a tattoo on the small of their back? did they all just get together one day and decide that from that day on every girl HAS to have one of these? its so cliche now its lost all of its hotness.(there are exceptions, cause some girls are so incredibly fine i could care less about a tattoo, or a third arm for that matter) i use to see a fine girl with one and just melt, but now i see one and go: "jesus christ, heres the phone number for an original idea, good god please call it." and its always something lame like a tribal symbol, a chinese character or a dolphin. thats it. its never a snowman or a lawn mower or the word "standing8" or anything really bad ass like that.

1) writing about things that are played out is VERY played out.

that is all.
LinkReply

Comments:
From: sunkissed_stray
2004-08-27 02:27 pm (UTC)

(Link)

I agree with every single one 'cept for trucker hats. I still think they're cool. Maybe because I own and wear one and am still clinging to the belief/hope that people who see me wearing them will still think I'm cool.

There was a point way back when I wanted to get a tattoo on the small of my back. But now it seems so done. I would love to see a girl with a snowman on her cheek/forehead. I agree.. that is played out.
[User Picture]From: standing8
2004-08-27 02:47 pm (UTC)

(Link)

haha, thats cool. im jumping the gun a little early on trucker caps, they are on their way out.(just a warning) shit, if you like rocking one, do it! who cares what i think? yeah a snowman tattoo on the forehead would get alot of respect from me. what a way to go against the grain.

[User Picture]From: korean_nikka
2004-08-27 03:11 pm (UTC)

(Link)

I think trucker hats are cool too, so no worries! :) I own one too...but I don't wear it anymore. They look cute when other girls wear them, but not me. haha.

I agree with all the other things on your list...man the "-izzle" "-eezy" one...it was hilarious listening to people talk like that though!!
[User Picture]From: standing8
2004-08-27 03:21 pm (UTC)

(Link)

^im with ya. hearing people talk like that was very funny back when no one understood it haha.

btw, your new office sounds off the hizzle korean nikka!

From: abstractstatic
2004-08-28 06:19 am (UTC)

Light it up

(Link)

What state are you guys in? We burned people who still wore them after 2003 in NY.
[User Picture]From: standing8
2004-08-28 09:47 am (UTC)

Re: Light it up

(Link)

im in ca. yeah ny is ALWAYS on top of the new shit and when things gets played out.
[User Picture]From: korean_guy_01
2004-08-27 02:58 pm (UTC)

(Link)

People who say bling and holla should have been left in the last decade.
[User Picture]From: standing8
2004-08-27 03:09 pm (UTC)

(Link)

them shits got played out at the turn of the century. well "bling" was, "holla" came a few years after. nevertheless, both are played the fuck out.
From: tinman_661
2004-08-27 05:23 pm (UTC)

(Link)

It's all about 7, 6, 4, 3, and 2... And speaking of 2, how about a Garden Gnome to go with that Lawn Mower?
[User Picture]From: standing8
2004-08-27 11:48 pm (UTC)

(Link)

haha, im with that garden gnome idea. shit, how about a whole set of tats of just various kinds of lawn ornaments? that would be dope.

again, fresh avatar tinman.
From: abstractstatic
2004-08-28 06:27 am (UTC)

(Link)

#7 The whole mocking slang is just annoying. All the time on campus I would see white guys do it two seconds after saying what's up to a black friend when they were out of ear shot. I never knew what the point of it was.

#2 ew pervo what are you doing looking in all these chic's butt areas.

Funny list and very true.
[User Picture]From: standing8
2004-08-28 10:07 am (UTC)

(Link)

#7 the whole mocking slang is stupid. it happens alot, but as long as they know everyone else knows that they wouldnt pull that shit in the presence of black people is good enough for me. im neither black nor white but i have both black and white friends and its funny how different my white friends talk when our black friends arent around.

#2 lol, when i do the "scan" i cant help but notice.

aye, so youre gonna be on def poetry jam? and a cam in manchurian candidate? look at you doing big things! thats awesome. oh and you and i share alot of the same views concerning livejournal.
[User Picture]From: cellkiller_hell
2004-08-28 11:03 am (UTC)

"fo sho" is totally LAAAAAME

(Link)

Good point...I've gotta agree with you..."for rizzle"...psh HAHAHA...I hate that word *glares at snoop-dawg*.
[User Picture]From: standing8
2004-08-28 05:35 pm (UTC)

Re: "fo sho" is totally LAAAAAME

(Link)

yeah snoop came with "-izzle" but that was its second incarnation. the first incarnation was "-eezy" and that was invented by the slang master himself E-40. but i dont blame him, snoop is the one that brought it to the masses, so i will glare with you haha.
[User Picture]From: basslayer
2004-08-28 05:31 pm (UTC)

(Link)

i hate izzle. since my last name is wiggins i add that to everything.
for riggins my niggins!!!
(Think it will catch on?)
[User Picture]From: standing8
2004-08-28 05:38 pm (UTC)

(Link)

lol, i think "-iggins" just might catch on. just have eminem say it once in a song, and they will follow im sure.
[User Picture]From: dularigandhi
2004-08-28 06:50 pm (UTC)

(Link)

so true.

i wonder if i'm the only one who thinks (and has always thought) that those trucker hats were pretty ugly.

i also think those boots with the furry lining on top that people are wearing IN THE MIDDLE OF THE SUMMER are ridiculous too.

i guess it's the role of celebrities to be eccentric and make the rest of us think it would be cool to be just like them. kinda like cam'ron and all his pink.
[User Picture]From: standing8
2004-08-28 07:03 pm (UTC)

(Link)

haha those boots were not cool. yeah winter time i can understand with the furryness but not in the middle of july.

this past trend started by cam, wih guys wearing pink was the shortest trend ive seen in a long time. i dont know how it was in the east coast but here in CA, heads were into it for like a few months. now i see all the stores racks with the pink hats and shirts just cumulating.

i do give cam credit cause i mean cmon, how much balls did he have to just wake up one day and go: you know what? im signed to roc-a-fella and im gonna wear some pink today.
[User Picture]From: dularigandhi
2004-08-29 05:50 am (UTC)

(Link)

you know what? im signed to roc-a-fella and im gonna wear some pink today.

you make me laugh.

it only lasted a few months out here, too, but of course there are the exceptions. some guys took it too far out here, and every now and then you'll see someone with a pink outfit thinking he looks fly. some guys just put little pieces of pink in, like a pink shirt or hat or something. the majority of people look at the pink and just scratch their heads in wonderment.
[User Picture]From: standing8
2004-08-29 03:01 pm (UTC)

(Link)

when the style was still in, ver FEW people out there were able to pull it off. myself like 95% of the people out there could not. im fine with that haha.

i was kind of hoping it would get to the point where pink underwear would be gangsta. cause then youd have all these thugs out there with pink underwear acting all hard.
[User Picture]From: dularigandhi
2004-08-29 09:10 pm (UTC)

(Link)

can you imagine the jeans sagging down and just a little glimpse of the pink underwear?! they might as well get one of those tatoos on the small of their back and complete the look. ;)
[User Picture]From: standing8
2004-08-30 12:05 pm (UTC)

(Link)

"they might as well get one of those tatoos on the small of their back and complete the look."

LOL! oh that was classic!

its like, "yo son, this tat on the small of my back of a dolphin is maaad gully, b."
[User Picture]From: dularigandhi
2004-08-30 07:23 pm (UTC)

(Link)

haha ... i can just see it. some guys just take it to the point where they'll say anything to sound hard.

too bad for them. it's so unattractive.
[User Picture]From: m4n3k1_n3k0
2004-08-30 06:42 am (UTC)

Lawnmower

(Link)

MWA HA HA HA HA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

^_^ *wipes tear from eye*
[User Picture]From: standing8
2004-08-30 12:06 pm (UTC)

Re: Lawnmower

(Link)

ive yet to see a tattoo of a lawnmower. that kind of dissapoints me but not to the point where i, myself gets a tattoo of a lawnmower haha.
[User Picture]From: shmiggity
2004-09-05 08:54 am (UTC)

(Link)

Yo, I meant to comment on this a WHILE back.

Nah, it ain't Pharrell. It's Usher. And JT. Pharrell is still on some t-shirt with faded jeans and sneaks type stuff. In NY, all the boys are adding the pressed collared shirt and hat look. Think the Yeah video. Yeah. No imagination.

And the pink. Damn, people gots to stop with the pink. Victoria's Secret, Gap, all these stupid manufacturers.
[User Picture]From: standing8
2004-09-05 11:54 am (UTC)

(Link)

i see what youre saying but yo, now it IS pharrell. cause justing was SO on pharrells steez its not even funny. when the neptunes produced some of his tracks justin took a HUGE bite of pharrells style. he started wearing dunks, bapestas and trucker caps and all that haha, damn i hate him too. maybe it really is justin who brought to mainstream america cause he was the first to bite. pharrell is definitely the originator of this current "style". usher too to a degree. yeah i do see heads try to dress with that collar shirt with the hat.

i feel you though. alot of manufactuers seem to be capitalizing.
From: howwebullshit
2004-10-28 02:32 am (UTC)

(Link)

My friend has a trucker's cap that says 'Shizzle' on it.
[User Picture]From: terryslillamb
2004-12-18 04:09 pm (UTC)

(Link)

I knew -izzle was old when I saw it on an old navy commercial awhile back. I don't even think the people that made the commercial knew what they were saying.
[User Picture]From: standing8
2004-12-18 04:32 pm (UTC)

(Link)

^yeah "old navy commercial"=current slang/lingo death. i think youre talking about the one with morgan fairchild, i think shes the one that says it. horrible.

btw, theres nothing i love more than people responding to my old entries, you rock. thanks for adding me. how did you come across my journal if i may ask?
[User Picture]From: terryslillamb
2004-12-19 04:58 pm (UTC)

(Link)

I saw your post on sneaker pimps and just decided to look at your journal. I thought this post was pretty amusing. I also liked the post about school games.
[User Picture]From: cherokee_rae
2005-01-06 11:31 am (UTC)

Damn! Im soooo Late!

(Link)

I know that I am late in posting but I just love your journal(I just started reading it today)!! Where the hell do you come up with this shit?!?! I am laughin my ass off!!!
I agree with everything you wrote! I live in PA and the tatoo thing above the ass is here too! I am sick of it!! That's why I got one (the only one for now) on my throat and neck. I haven't seen a trend come of that here yet! How about there?

Me posting so late doesn't come under your #1 list does it? HAHAHA!!
[User Picture]From: standing8
2005-01-06 08:08 pm (UTC)

Re: Damn! Im soooo Late!

(Link)

are you kidding me?! no youre not late. know this: i LOVE it when people comment on my old posts. i have early early ones that have 0 replies. i hope someday people will come across em and comment on em.

thanks for the kind words autumn, what kind of tattoo do you have on your neck? see thats what i like to hear, a tatto in a place that isnt played out. i respect tattoos on obscure places on the body a whole lot more than having one on the ankle or small of the back. people should start getting just HUGE tattoos on their face like mike tyson. that gets respect in my book. cause its like, "oooohhh you got a nice little dolphin tattoo there on your ankle. think thats dope? check out this huge tattoo of a fat guys ass covering about 85% of the left side of my face!!!

thats hardcore right there.

[User Picture]From: cherokee_rae
2005-01-07 07:14 am (UTC)

Re: Damn! Im soooo Late!

(Link)

There is a tribal looking heart on my adams apple and a design starting just above my breastbone going around my neck to stop just behind my shoulders. I don't have any really good pic of it and even if I did I dont know how to get it on the comp! I suck at computers! My friend told me that some tatoo places have ink that works under a blacklight!! I was thinking of getting claw marks on one side of my face (you wouldnt see it in everyday light)! That would look cool in a club! (Cant afford it though!)